Faculty of Philology - University of Montenegro
Interaktivnost britanskih univerzitetskih predavanja
2021
Univerzitetska predavanja pripadaju kategoriji govornih akademskih žanrova i imaju veoma važnu ulogu u tercijalnom obrazovanju. Predstavljaju unaprijed pripremljene govore i služe studentima kao primarni izvor informacija i sticanja znanja tokom studija. Predavanja su u određenom stepenu i neformalna jer sadrže karakteristike svakodnevne komunikacije, tako da se svaki segment predavanja ne može unaprijed isplanirati. Uzimajući ovo u obzir, u radu se iznosi pretpostavka da predavanja odlikuje određeni stepen interaktivnosti i ispituje se kakav stepen preovladava u britanskim univerzitetskim predavanjima iz lingvistike. Za potrebe rada analizira se 12 univerzitetskih predavanja iz lingvistike na engleskom jeziku ili ukupno 94,242 riječi. Transkripti predavanja preuzeti su iz Korpusa britanskog govornog akademskog engleskog jezika (British Academic Spoken English (BASE))3, Britanskog nacionalnog korpusa (British National Corpus (BNC))4 i sa Univerziteta u Redingu (University of Reading). Analiza pokazuje da najveći broj predavanja odlikuje srednji i visoki stepen interaktivnosti. Iako su tri predavanja monološkog tipa, zaključuje se da interaktivnost postepeno postaje karakteristika britanskih univerzitetskih predavanja iz lingvistike. Dobijeni rezultati mogu poslužiti kao osnova za dalje ispitivanje kategorije interaktivnosti u korpusu predavanja iz drugih naučnih disciplina, kao i za kontrastivnu analizu ove kategorije u korpusima predavanja na drugim jezicima.
Partneri
Pretplatite se na repozitorijum